Inskrivning
Inryckning söndag den 26 juli från kl 15 i Söndrumshallen. Lägret startar kl 16. Vi bjuder föräldrar på fika vid ankomst =)
Vid ankomst får du:
Namnbricka (ska bäras under hela lägret)
T-shirt från Yonex
Utryckning
Vi är klar klara cirka kl 14:30 på avslutningsdagen, 31 juli
Logi/Mat
OBS! MEDTAG EGET LIGGUNDERLAG/MADRASS och sängkläder/sovsäck.
Inkvartering sker i Söndrumskolan
Vi kommer att bo på Söndrumskolan som ligger precis brevid Söndrumshallen. Tar bara 1 minut att gå mellan skolan och hallen.
Frukost, lunch kvällsmat och de flesta middagar kommer att serveras i Söndrumskolan.
Kiosk
Hallens kiosk är öppen hela dagarna. Betalning med kort.
Vi kommer även att försöka ha en kiosk öppen på skolan så lite dricka och snacks finns tillgängligt.
Racketshop
Möjligheter till lagningar, strängningar m.m. utförs av Racketshopen som finns i Söndrumshallen. Ni kan även köpa lindor och annan badmintonutrustning.
Packlista
Liggunderlag - tjockare madrass, luftmadrass eller dyl. OBS! Ej dubbelmadrass (bredare än 90 cm)
-
Sovsäck eller sovtäcke och lakan
-
Kudde
-
Badkläder
-
Handdukar
-
Vattenflaska
-
Badmintonutrustning:
- Minst två racketar
- Badmintonskor (helst inte nya så slipper du skoskav).
- Träningskläder -
Gymnastikskor för utomhusbruk (löparskor)
-
Träningsoverall
-
Personlig utrustning (tandborste, tandkräm, duschtvål, schampo m.m.)
-
Kläder för alla möjliga väder
-
Ev. Mediciner
-
Telefon/mobil-nummer till föräldrar
-
Och sist men inte minst: ETT GOTT HUMÖR!
Hämtning tåg/flyg
Fixar vi vid behov. Skriv in i anmälan eller meddela karolina@halmstadbadminton.se
OBS! Försök att boka tåg/flyg för hemresan efter kl.15:00.
Frågor innan eller under lägret:
Lägerchef: Emelie Carlsen (för frågor om träning, upplägg, grupper mm) 0730215017
Prakiskt om lägret
Karolina Erixon-Steen
Återbud
Återbud som kommer in efter att anmälningsavgiften betalas ersätts med hälften av anmälningsavgiften (1000 kr)
När hela lägeravgiften är betald får man endast pengar tillbaka i händelse av skada. Mot läkarintyg får man tillbaka 3250 kr. Detta beror på att vi redan har tagit kostnader för mat, logi mm och det inte är säkert att reserver kan kallas in med kort varsel.

Visste du att....
Yonex Badminton Camp är till största del ett ideellt projekt som görs möjligt med hundratals ideella timmar för att våra badmintonungdomar ska få ett bra läger. Ledarna får givetvis ersättning men bakom det finns nattvakter, fikapersonal, inskrivningspersonal, dagvakter, grillare, mattrullare - sammanlagt 75 helt ideella pass. Tack alla ni som ställer upp för våra badmintonungdomar.
Tränarna
Vilket gäng vi får till Yonex Camp i år! Mer tränare kommer adderas under sommaren så håll utkik!

Emelie Carlsen
Lägerchef
Bästa Badmintonegenskap: Positiv och peppande
Bästa slaget: Sticksmash
Detta viste ni inte om mig: Jag kan bli väldigt tävlingsinriktad i sällskapspel
Bästa med att vara tränare: Att se spelare utvecklas och ha roligt på vägen
Om du bara fick använda ett ord resten av lägret, vad skulle det vara: Kör!
Om du var ett djur på lägret, vilket skulle det vara: Golden retriver
Om du fick införa en helt galen regel på lägret, vad skulle det vara? Alla måste segerdansa efter varje vunnen match
Förväntningar på Yonex camp: Mycket skratt, ny energi och massor av utveckling både på och utanför banan.
Alexander Pilon
Bästa Badmintonegenskap: Bra spänst/snabbhet
Bästa slaget: Defensivt lyft
Bästa med att vara tränare: När spelarna har kul
Detta viste ni inte om mig: Jag spelar alldeles för mycket pokemon go
Om du bara fick använda ett ord resten av lägret, vad skulle det vara:
Tempo!
Om du var ett djur på lägret, vilket skulle det vara: Anka, då kan man ju flyga och simma
Om du fick införa en helt galen regel på lägret, vad skulle det vara? Allt snacks är förbjudet!
Förväntningar på Yonex camp: Att det ska bli superkul


Agnes Johnsson
Bästa Badmintonegenskap: Bra spelförståelse
Bästa slaget: Gillar alla slag i defensiven - smashblock är en favorit!
Bästa med att vara tränare: Att få se spelarnas utveckling, glädje och att bidra till att de når sina mål.
Detta viste ni inte om mig: Älskar sällskapsspel och lekar. Gärna så mycket lögner som möjligt, maffia, varulv eller liknande.
Om du bara fick använda ett ord resten av lägret, vad skulle det vara:
Lock-in
Om du var ett djur på lägret, vilket skulle det vara: Lejon hade varit rätt coolt!
Om du fick införa en helt galen regel på lägret, vad skulle det vara? Sovmorgon är alltid trevligt, så vad sägs om sova till 09 varje dag, sen badminton resten av dagen :))
Förväntningar på Yonex camp: Är grymt laddad, hoppas på att få se lika mycket badmintonglädje som vanligt! Sen hoppas jag också på fint väder i år så vi får visa upp Halmstad från vår bästa sida!

Bästa Badmintonegenskap: Mitt tålamod och förmåga att läsa spelet
Bästa slaget: Smash
Bästa med att vara tränare: Att få se spelarnas utveckling och få mer självförtroende på banan
Detta viste ni inte om mig: Jag är en otrolig vinnarskalle
Om du bara fick använda ett ord resten av lägret, vad skulle det vara:
Solid
Om du var ett djur på lägret, vilket skulle det vara: Örn, lugn, observant och alltid med överblick
Om du fick införa en helt galen regel på lägret, vad skulle det vara? Alla tränare måste spela en match med fel hand
Förväntningar på Yonex camp: Mycket energi, nya bekantskaper, utveckling för spelarna och många roliga stunder på och utanför banan
Ali Ahmad


